Pielgrzymko-wycieczka Niepokalanów, Licheń, Kłodawa, Wilanów

Z potrzeby wsparcia duchowego a także chęci obejrzenia ciekawych miejsc – łączymy jedno z drugim.

Dnia 27.08.2012r. 30-osobowa grupa seniorów pod przewodnictwem Mirosławy Głuszczyk o godz. 6.00 wyjechała autokarem w kierunku Lichenia. Około południa dojechaliśmy do Niepokalanowa, gdzie zwiedziliśmy Muzeum o życiu i dziele św. Maksymiliana Kolbe, oraz obejrzeliśmy „Panoramę Tysiąclecia" i „Misterium Męki Pańskiej". W Licheniu byliśmy już w godzinach wieczorowych, więc po posiłku udaliśmy się na odpoczynek. Drugi cały dzień przeznaczyliśmy na modlitwy i zwiedzanie sanktuarium w Licheniu. Trzeci dzień- po śniadaniu jedziemy do Kopalni Soli w Kłodawie. Windą z przewodnikiem zjeżdżamy na poziom 600m pod ziemią. Wiele osób kopalnię oglądało po raz pierwszy, a wydobywanie soli wyobrażało sobie w inny sposób. Przechodzimy wyrobiskami korytarzowymi do podziemnej kaplicy św. Kingi, oglądamy wyeksploatowane komory solne, rzeźby z brył solnych, maszyny używane w podziemnym górnictwie solnym. Po odbyciu podróży do wnętrza ziemi, dostajemy w prezencie po jednej paczce soli i udajemy się w dalszą drogę do Świątyni Opatrzności Bożej w Wilanowie. Świątynia jest jeszcze w budowie, można tylko zwiedzać w podziemiach Panteon Wielkich Polaków, Aleję Darczyńców, ołtarz gdzie odprawiane są Msze Święte. To ostatni punkt naszej pielgrzymko-wycieczki. Wracamy do Wisznic. Po twarzach uczestników widać zadowolenie. Był czas i na skupienie się w modlitwach i obejrzenie ciekawych miejsc. Wracamy do domu z miłymi wrażeniami.